جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar جمعه، 10 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
7405
تاریخ شروع
1393/01/30
تاریخ درج آگهی
1393/01/30
عنوان آگهی
---

شرح آگهی

رئیس سازمان غذا و دارو از افزایش فهرست داروهای تحت حمایت دولت از 200 قلم به 300 قلم و افزایش 5 برابری اعتبار کمک به بیماران صعب العلاج در سال جاری خبر داد.
رسول دیناروند درباره فهرست داروهای حمایت شده دولت در سال 93 که با همکاری و تفاهم وزارت بهداشت و بیمه ها اجرا می شود، توضیح داد: سال گذشته با پشت سر گذاشتن بحران کمبود و گرانی دارو، با همکاری بیمه ها و وزارت بهداشت 1860 میلیارد تومان برای بازگردان قیمت داروهای گرانقیمت بیماران صعب العلاج اختصاص یافت.
وی گفت: با استفاده از این اعتبار حدود 200 قلم داروی گرانقیمت از جمله داروهای نازایی تحت حمایت دولت قرار گرفت و ارزان شد. امسال نیز با توجه به افزایش اعتبارات بخش سلامت، فهرست داروهای تحت حمایت دولت افزایش می یابد و به حدود 300 قلم می رسد که جزئیات و اسامی آن ها در آینده و پس از تفاهم وزارت بهداشت و بیمه ها اعلام می شود. رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هدف وزارت بهداشت این است که در سال 93 مردم و به خصوص بیماران صعب العلاج و مزمن دغدغه ای برای تهیه داروهای مورد نیاز خود نداشته باشند و هزینه های فلاکت بار سلامت که به خاطر گرانی دارو به بیماران تحمیل می شود به حداقل برسد البته میزان حمایت دولت به میزان اعتبارات یارانه دارویی بستگی دارد.
وی گفت: مجموع اعتبارات حمایت از قیمت دارو در سال 93 که شامل یارانه دارو می شود به 2400 میلیارد تومان می رسد که حدود 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. البته ردیفهای اعتباری دیگری نیز برای حمایت از بیماران وجود دارد از جمله اعتبار حمایت از بیماران صعب العلاج.
معاون غذا و داروی وزیر بهداشت اضافه کرد: اعتبار حمایت از بیماران صعب العلاج امسال نسبت به سال گذشته 5 برابر شده و به 900 میلیارد تومان افزایش یافته است که بخش مهمی از آن برای جبران هزینه های دارویی این بیماران هزینه می شود.

منبع
صبح اقتصاد
آخرین اخبار