جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar جمعه، 10 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
7439
تاریخ شروع
1393/02/02
تاریخ درج آگهی
1393/02/02
عنوان آگهی
---

شرح آگهی

در اولین جلسه شورای پول و اعتبار در سال 93 مقرر شد تا نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی کاهش یابد، این در حالی است که این شورا هنوز سقف و کف این نرخ را تعیین نکرده است.
اولین جلسه شورای پول و اعتبار در سال 93 روز گذشته در حالی برگزار شد که بررسی افزایش نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی اصلی ترین موضوع این جلسه بود.
یکی از اعضا در مورد وضعیت آتی بازار پول و نظام بانکی کشور گفت: با توجه به روند کاهشی نرخ تورم قاعدتا نرخ سود بانکی روند نزولی خواهد داشت.
روند افزایش نرخ تورم در کشور در سال های اخیر بی سابقه بوده است، در شرایطی که نرخ تورم بالاست نرخ سود اسمی هم افزایش یابد، اما با توجه به روندی که در ماه های اخیر آغاز شده و تورم به سرعت کاهش پیدا کرده است.
براساس برنامه ریزی های شورای پول و اعتبار، نرخ سود در سیستم بانکی در بخش سپرده ها و تسهیلات کاهش خواهد یافت. براساس این گزارش روند نرخ سود در آینده با آنچه که در گذشته اتفاق افتاد، متفاوت خواهد بود و جاذبه سرمایه گذاری در بازار بورس نیز در مقایسه با دیگر بازارها افزایش خواهد یافت.
در این جلسه عنوان شد که، صندوق بین المللی پول نرخ تورم امسال را 15 تا 20 درصد پیش بینی کرده است، این در حالی است که شورا روی نرخ 25 درصد هدفگذاری کرده است.
این صندوق رشد اقتصادی مثبت را پیش بینی کرده است که تمام این گزارشها نشان می دهد اقتصاد ایران در مسیر مناسبی در حال حرکت است.
براساس این گزارش روابط مالی این بانک با ایران به طور کامل قطع شده بود و در اجلاس گذشته موضوع با مدیران ارشد بانک ها مطرح شد که ایران سهامدار عمده بانک جهانی است و باید از منافع آن برخوردار شود و مدیران بانک ها نیز به صراحت اعلام کردند، محدودیت هایی که در گذشته ایجاد شده بود، موقتی بوده است.
همچنین تامین مالی طرحهای توسعه ای نیز در دستور کار بانک جهانی قرار گرفته است و در آینده نزدیک هیاتی برای پیگیری روند این محورها به ایران سفر خواهد کرد.

منبع
ابرار اقتصادی
آخرین اخبار