جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar جمعه، 31 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
13489
تاریخ شروع
1400/11/09
تاریخ درج آگهی
1400/11/09
عنوان آگهی
۴ خطه شدن مسیر فارسان-چلگرد معطل اعتبار ملی و پیمانکار مانده است

شرح آگهی


 ۴ خطه شدن مسیر فارسان-چلگرد معطل اعتبار ملی و پیمانکار مانده است 
 ۴ خطه شدن مسیر فارسان-چلگرد معطل اعتبار ملی و پیمانکار مانده است 

چلگرد که یکی از مسیرهای اصلی استان چهارمحال و بختیاری است، سال‌ها است بحث ۴ خطه شدن آن مطرح است اما عدم اعتبار کافی و برخی سوءمدیریت‌ها باعث روند کند این پروژه شده است.
محور ارتباطی کوهرنگ به فارسان یکی از جاده‌‌های ارتباطی اصلی استان است که چند سالی است برای تردد بهتر در حال اصلاح و تبدیل به 4 خطه شدن است.

این پروژه در حین کار با مشکلاتی مواجه شده که پیشرفت کار را کند کرده است نبود اعتبارات، گرانی آسفالت و جانمایی بد تیرهای برق  از جمله این مشکلات است اما مشکل مهمی که پیشرفت این پروژه را کند کرده است وجود خط لوله آب کوهرنگ به شهرکرد در حریم جاده است که هنوز بعد از گذشت چند سال تصمیم اساسی برای جابه‌جایی آن گرفته نشده است.

عدم اعتبار ملی روند پروژه را کند کرده است

حمید ربیعی، معاون مهندسی و راه اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بخیتاری در خصوص چهارخطه شدن فارسان-چلگرد، بیان داشت: یکی از عوامل کندی این پروژه، عدم تامین اعتبار و بودجه برای آن است.

وی ادامه داد: خطه لوله آب کوهرنگ نیز که در حریم جاده واقع شده است، یکی از معضلات این پروژه است، شرکت آب منطقه‌ای استان تعهد جابجایی خط لوله را سابقا داده بود که آن را اجرایی نکرده است.

ربیعی با بیان اینکه اگر این خط لوله جابجا نشود عملا پروژه 4 خطه شدن فارسان-چلگرد سخت و پرهزینه می‌شود، اظهار کرد: این پروژه نیازمند اختصاص اعتبارات ملی است و با اعتبارات استانی، به کندی می‌توان آن را پیش برد.

4 خطه فارسان-چلگرد معطل پیمانکار است

مرداس طاهری، فرماندار فارسان  در شهرکرد، با اشاره به اصلاح مسیر فارسان به چلگرد از سمت شهرستان فارسان، اظهار داشت: مسیر فارسان به چهلگرد یک پروژه  4 خطه است که در بحث عبور و مرور و تردد مشکلی ندارد اما در بحث احداث 2 باند جدید مشکلاتی وجود دارد.

فرماندار فارسان افزود: خط لوله کوهرنگ به شهرکرد حدود 3 کیلومتر از این جاده را با مشکل مواجه کرده است که حل این مشکل نیازمند تصمیمات استانی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه کمیته فنی استان چند مرتبه از این پروژه بازدید کردند، ادامه داد: برای حل این مشکل دو راهکار پیشنهاد شد که یکی انتقال خط لوله به جای دیگر است و راهکار دوم خاک‌برداری در حجم زیاد و اضافه کردن دو باند جدید به جاده است.

طاهری با اشاره به اینکه حدود 9 کیلومتر از مسیر فارسان به چهلگرد در شهرستان فارسان قرار دارد و بقیه مسیر در شهرستان کوهرنگ است، عنوان کرد: این پروژه در حال حاضر اعتبار دارد و قرار است با برگزاری مناقصه، پیمانکار جدید برای ادامه کار انتخاب شود.
فرماندار فارسان خاطرنشان کرد: پیش از این  تیربرق‌هایی نیز در مسیر اصلاح این جاده قرار داشتند که جابه‌جایی آن‌ها انجام شد و شبکه برق از مسیر جاده جابه جا شد.

منبع
خبرگزاری تسنیم 1400.11.9
آخرین اخبار