جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar دوشنبه، 24 اردیبهشت ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
15105
تاریخ شروع
1403/02/09
تاریخ درج آگهی
1403/02/09
عنوان آگهی
بررسی‌ها نشان می‌دهد مجموع دو پرداختی به اقشار محروم، یعنی یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر کفایت نمی‌کند.

شرح آگهی

به گزارش پایگاه خبری پارس نماد داده ها، درحالی که آمارهای دولت بر کاهش نرخ فقر در کشور تاکید دارند، اما طبق گزارش بانک مرکزی ایران، نرخ فقر در سال 1400 حدود 12درصد بوده است. برآوردها نشان می دهد که حدود 20تا25درصد از جمعیت کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.


در این میان، مناطق محروم شرق و جنوب کشور از نرخ فقر بالاتری برخوردارند.عوامل متعددی در بروز و تداوم فقر در کشورمان نقش دارند، از جمله تورم بالا، بیکاری، نابرابری درآمدی، کاهش ارزش پول ملی و تحریم های اقتصادی.

به گزارش تسنیم، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان می‌دهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمی‌کند.

بر این اساس نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی ۷۵ درصد و در کمیته امداد ۸۶ درصد کفایت می‌کند. نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی ۴۷ درصد و در کمیته امداد ۵۴ درصد کفایت می‌کند.

(اکونگار)

انتهای پیام/ خبرنگار پایگاه خبری پارس نماد

منبع
خبرنگار پارس نماد
آخرین اخبار