جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar چهارشنبه، 24 مرداد ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
15569
تاریخ شروع
1403/05/24
تاریخ درج آگهی
1403/05/24
عنوان آگهی
گروه خودروسازی سایپا از تولید یک محصول جدید خبر داده است که می‌تواند برای متقاضیان بازار جذاب باشد.

شرح آگهی

به گزارش پایگاه خبری پارس نماد داده ها، خودروسازی سایپا به زودی تولید سیتروئن C۳- RX را آغاز می‌کند. مدیرعامل سایپا خبر داد محصول جدید سیتروئن به زودی به سبد محصولاتی این خودروساز اضافه می‌شود. البته جواد توسلی مهر زمان دقیق تولید این محصول جدید را اعلام نکرد، اما پیش‌تر نارنجی‌های جاده مخصوص تولید این عضو جدید خود را برای نیمه اول امسال برنامه ریزی کرده بودند.


با توجه به فرصت باقی مانده تا پایان نیمه اول ۱۴۰۳ بعید است شاهد این اتفاق باشیم. البته با توجه به تحریم‌های صنعت خودرو و قطع همکاری سایپا با خودروساز فرانسوی این خودرو با نام سایپا سیلک روانه بازار می‌شود.

پیش‌تر خودروسازی سایپا در چند نمایشگاه محصول جدید خود را با نام M۴۴ به نمایش گذاشته بود. این محصول جدید همانند سیتروئن C۳ که اولین محصول پسابرجامی خودروساز فرانسوی در ایران بود؛ مهمان خط تولید سایپا در کاشان می‌شود. نارنجی‌های جاده مخصوص برنامه ریزی کردند تا سایپا سیلک را در سایپا کاشان تولید کنند. سایپا سیلک یک کراس اوور جمع و جور شهری است. این خودرو از همکاری سیتروئن با شرکت دانگ فنگ برای بازار چین طراحی و تولید شده است.

بررسی فنی این خودروی کراس اوور توسط اقتصادنیوز نشان می‌دهد پلتفرم سیتروئن C۳ XR یا همان سایپا سیلک با پژو ۲۰۰۸ یکی است و هر دو خودرو روی پلتفرم PF۱ شرکت پژو-سیتروئن تولید شده اند؛ بنابراین می‌توان گفت برادر پژو ۲۰۰۸ به زودی از خطوط تولید خودروسازی سایپا به بازار خودرو فرستاده می‌شود. البته فراموش نکنیم با توجه به تداوم تحریم‌های خودرویی، مدیران طراحی و تولید نارنجی‌های جاده مخصوص مجبور به ایجاد تغییراتی در تولید این محصول جدید خود شده اند.

به گزارش اقتصادنیوز، به نظر می‌رسد با توجه به قطع همکاری با خودروساز فرانسوی و شریک پیشین نارنجی‌های جاده مخصوص، مدیران سایپا برای ایجاد تغییرات و همچنین مونتاژ این خودرو در خطوط تولید خود با شریک چینی سیتروئن یعنی دانگ فنگ مشورت کرده و قرار است سایپا سیلک از مسیر همکاری با این خودروساز چینی در ایران تولید شود. برخی اخبار حمایت از آن دارد که سایپا سیلک به تدریج داخلی سازی شده و تولید آن با عمق داخلی سازی ۴۵ درصدی نهایی شود. نارنجی‌های جاده مخصوص جدیدترین جزییات تولید این محصول خود را منتشر نکرده اند.

اما برخی اخبار منتشر شده نشان می‌دهد مدیران تولید سایپا پیش‌تر برنامه داشتند تا این کراس اوور خود را با یک موتور سه سیلندر ۱.۲ لیتری توربو شارژ تولید کنند.

این پیشرانه ۱۳۶ اسب بخار قدرت و گشتاوری ۲۳۰ نیوتن متری تولید می‌کند. یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز قرار است قدرت پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل کند. دیگر امکانات پیش بینی شده برای این خودرو می‌توان به کروز کنترل، چراغ روز، سیستم کنترل پایداری ESP، مانیتور لمسی، دوربین دید عقب، ترمز ABS و EBD و همچنین دو کیسه هوا نام برد.

این احتمال وجود دارد تا در نسخه‌های فول سایپا سیلک از چهار کیسه هوا استفاده شود. هنوز قیمت این خودرو در بازار داخل مشخص نیست، اما بررسی اق از بازار خودرو چین نشان می‌دهد این خودرو با قیمتی حول و حوش ۱۶ هزار دلار در بازار این کشور پهناور اسیایی حضور دارد.(اقتصاد100)

انتهای پیام/ خبرنگار پایگاه خبری پارس نماد

منبع
خبرنگار پارس نماد
آخرین اخبار