نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar یکشنبه، 11 شهریور ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
15640
تاریخ شروع
1403/06/10
تاریخ درج آگهی
1403/06/10
عنوان آگهی
جعفر خیرخواهان کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بازار ارز توافقی قرار است از نیمه اول شهریورماه کار خود را آغاز کند، گفت: در این شیوه صادرکنندگان و واردکنندگان که داوطلب اصلی این موضوع خواهند بود، راضی هستند و با رضایت یکدیگر این کار را انجام می دهند.

شرح آگهی

به گزارش پایگاه خبری پارس نماد داده ها، این روش با تصمیم واردکنندگان و صادرکنندگان معامله ای صورت می گیرد و به طور کلی ایجاد بازار ارز توافقی اقدام خوبی از سوی بانک مرکزی است. خیرخواهان اشاره کرد: بازار ارز توافقی باعث کاهش فشار از بانک مرکزی می شود و این نهاد ذخایرش را از دست نمی دهد.


وی افزود: بخشی از تقاضای ارزی به این بازار منتقل می شود و هر نرخی هم که تعیین شود، با رضایت طرفین است و فعالان اقتصادی متضرر نمی شوند. این کارشناس اقتصادی مطرح کرد: حتی در بازار ارز توافقی آن ریسک و مشکلاتی که بر دوش خریدار قرار می گیرد، با انتخاب خودش بوده و صادرکننده نیز در مقابل بدون آنکه وارد مراحل چالش برانگیز اداری شود، می تواند دلارش را به خریدار پرداخت کند. به طور کلی شکل گیری بازار ارز توافقی نوعی گشایش است.

به گزارش ایبنا،وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: با ایجاد بازار ارز توافقی، ذهن جامعه آماده می شود تا به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم.(اقتصاد100)

انتهای پیام/ خبرنگار پایگاه خبری پارس نماد

منبع
خبرنگار پارس نماد
آخرین اخبار
پارس نماد داده ها