جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar یکشنبه، 15 مهر ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
15880
تاریخ شروع
1403/07/12
تاریخ درج آگهی
1403/07/12
عنوان آگهی
جنگنده سوخو ۵۷ یک هواپیمای رادارگریز چندمنظوره نسل پنجم روسی است که برای برتری هوایی، حملات زمینی و دریایی با ویژگی‌های پیشرفته‌ی پنهانکاری و مانورپذیری بالا طراحی شده‌است. اما آیا به ایران می‌رسد؟

شرح آگهی

به گزارش پایگاه خبری پارس نماد داده ها، هرچند وقت یک‌بار با توجه به شرایط کشور، اخباری مبنی بر خرید جنگنده از روسیه در فضای خبری کشور می‌پیچد. این‌روزها دیگر بار، در فضای مجازی شایعه‌شده، که قرار است روسیه به ایران جنگنده سوخو ۵۷ تحویل بدهد.


سوخو ۵۷ برای جایگزینی جنگنده‌های نسل چهارم روسیه مانند سوخو ۲۷ و میگ ۲۹ ساخته، و برای رقابت با جنگنده‌های پنهانکار پیشرفته غربی مانند اف-۲۲ رپتور و اف-۳۵ لایتنینگ II طراحی شده‌است. با وجود اهمیت این جایگزینی‌ها برای روسیه، اما این کشور در دستیابی به اهداف تولید خود با مشکلاتی مواجه‌بوده‌است. روسیه قصد دارد با راه‌اندازی تأسیسات جدید در کارخانه هوایی KnAAZ تولید جنگنده پنهانکار نسل پنجم سوخو ۵۷ را افزایش دهد.

از زمانِ آغاز این برنامه، تعداد محدودی از هواپیماها به نیروی هوایی روسیه تحویل داده شده‌اند. اکنون، تنها خود روسیه جنگنده سوخو ۵۷ را در اختیار دارد. قرار بود سوخو ۳۵ به ایران تحویل شود که این موضوع هنوز تحقق پیدا نکرده‌است.

در حال حاضر روسیه، همچنان به‌دنبال جذب مشتریانِ خارجی برای سوخو ۵۷ است، اما به‌دلیل پیچیدگی‌های فنی، هزینه‌های بالا و فشارهای سیاسی بین‌المللی، این فرآیند به‌آهستگی پیش می‌رود. با این‌حال، این جنگنده به‌عنوانِ یک محصول صادراتی بالقوه، در نظر گرفته شده‌است و احتمال دارد در آینده، به کشورهای هم‌پیمان روسیه و بازارهای دیگر عرضه‌شود.(بیترون)

انتهای پیام/ خبرنگار پایگاه خبری پارس نماد

منبع
خبرنگار پارس نماد
آخرین اخبار
پارس نماد داده ها