جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar چهارشنبه، 25 مهر ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
15945
تاریخ شروع
1403/07/24
تاریخ درج آگهی
1403/07/24
عنوان آگهی
بازار ارز و سکه برخلاف نظر فروشندگان حرکت کرد و فعالان بازار می‌گویند معامله‌گرانی که به هوای آخر برج و بلوکه گرفتن، فروشنده بازار شدند، ضرر کردند.

شرح آگهی

به گزارش پایگاه خبری پارس نماد داده ها، به عقیده تحلیلگران شش عامل در نوسان قیمت‌ها نقش داشته است: عامل اول اخبار تنش‌ها منطقه بود که در پشت خط روز یکشنبه به بازار مخابره شد. عامل دوم توقف فروشی بود که در بازار دبی شکل گرفت. در کف بازار یکشنبه به این موضوع اشاره شد که کانال نرخ‌دهی درهم در روز یکشنبه زودتر از سایر روزها به کار خودش پایان داد و پست آخر کانال توقف فروش درهم بود.


عامل سوم از منظر معامله‌گران نزدیک شدن به انتخابات آمریکا و بالا رفتن شانس پیروزی ترامپ بوده است. در روز دوشنبه اتحادیه اروپا هفت فرد و هفت نهاد را تحریم کرد. همچنین این اتحادیه سه شرکت هواپیمایی ساها، ماهان و ایران‌ایر را به فهرست تحریم‌های خودش اضافه کرد. این خبر جالب توجه بازار بود و از آن به عنوان عامل چهارم نوسان بازار یاد می‌شد.

در مقابل، عامل پنجم صحبت‌های عباس عراقچی، وزیر خارجه بود که به بازار سیگنال منفی داد. عباس عراقچی گفته روند تماس غیرمستقیم بین ایران و آمریکا از طریق مسقط در حال حاضر به دلیل شرایط خاص منطقه متوقف است. عامل آخر نوسان قیمت در بازارها را برخی از معامله‌گران به افزایش قیمت دلار نیما و مواضع همتی ربط می‌دهند. افزایش قیمت دلار نیما همتی از زمان منصب در وزارت اقتصاد بارها درمورد افزایش قیمت دلار نیما و کسری بودجه موضع گرفته و قیمت دلار نیما هم در این روزها با نوسان افزایشی در کانال ۴۸ هزار تومان پیشروی کرده است.

با این افزایش قیمت نیما و صحبت‌های همتی درمورد کسری بودجه، برخی معتقدند قسمتی از نوسان بازار به این دو مورد ربط داشته است. البته بعد از صحبت‌هایی که در روز یکشنبه از طرف وزیر اقتصاد انجام شد یک گاردی در بخش رسانه‌ای بازار شکل گرفت. یکسری‌ها اعتقد دارند که این گارد یک پروژه هست که عده‌ای پشت آن هستند و می‌خواهند از این طریق انتقام شخصی بگیرند. اما یکسری‌ها می‌گویند شخصی نیست و در بحث فضای رسانه‌ای و کارشناسی کشور دیدگاهی وجود دارد که کلا نسبت به اصلاحات و تغییرات قیمتی موضع دارند. حالا امکان دارد این موضع به دلیل نفعی باشد که می‌برد یا به دلیل نقدی است که نسبت به آن موضوع دارد. اما فارغ از این‌ها گروهی از فعالان بازار معتقدند وقتی صدای این دسته بلند می‌شود بحث سر و سامان دادن ناترازی‌های کشور هم سخت‌تر خواهد شد.

یک خبر در عصر دوشنبه به بازار رسید که معامله‌گران معتقدند این اتفاق می‌تواند از آب و تاب این روزهای بازار کم کند. سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، جهت اجرایی شدن طرح جدید فروش خودروهای وارداتی بازگشایی می‌شود.(بنکر)

انتهای پیام/ خبرنگار پایگاه خبری پارس نماد

منبع
خبرنگار پارس نماد
آخرین اخبار
پارس نماد داده ها